sruby-rodzaje

Korozja, która pojawia się na łebkach śrub, może być przyczyną bardzo poważnych problemów. W przypadku samochodów często prowadzi do uniemożliwienia wykonania napraw czy czynności serwisowych, a nawet skutkuje poważnym zniszczeniem pojazdu. Aby przeciwdziałać tego rodzaju sytuacjom, warto wcześniej odpowiednio zabezpieczyć śruby (szczególnie te najbardziej narażone na rdzewienie), stosując odpowiednie preparaty, np. łatwe w użyciu aerozole antykorozyjne.

Problematyczna korozja śrub

Metalowe śruby i nakrętki to elementy mocujące, które powszechnie stosowane są w pojazdach. Na śrubach mocowane są m.in. osłony silnika, listwy, cewki zapłonowe, drzwi, maski silnika, klapy bagażnika, lampy, a także poszczególne elementy zawieszenia i układu wydechowego (dwa ostatnie elementy są najbardziej narażone na rdzę). Problem korozji występuje przede wszystkim w pojazdach, w których zastosowano śruby niskiej jakości. Jest poważny również ze względu na fakt, że wraz ze śrubami bardzo szybko zaczynają korodować również inne elementy metalowe.

Jak poradzić sobie z korozją śrub?

Najłatwiejszym sposobem jest zastosowanie specjalnych preparatów antykorozyjnych w sprayu, które po rozpyleniu bezpośrednio na element pozostawiają niewielką warstwę ochronną. Można je stosować zarówno w ramach przeciwdziałania wystąpieniu ognisk korozji, jak i w momencie, gdy śruba jest już pokryta lekkim nalotem rdzy. Jeśli jednak ogniska rdzy są zaawansowane, lepiej zastosować tzw. odrdzewiacz lub usunąć rdzę mechanicznie, a dopiero wtedy zużyć stosownego zabezpieczenia w aerozolu.

Preparaty antykorozyjne przeciwdziałają powstawaniu rdzy na śrubach, dzięki czemu w przypadku konieczności łatwiej będzie je odkręcić. O śrubach nie należy zapominać również podczas ogólnych zabiegów wykonywanych przy pojeździe w celu przeciwdziałania wystąpieniu rdzy. Warto je użyć również po usunięciu rdzawych nalotów w ramach ochrony na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *